nedelja, 21. september 2008

Sveti vixi gral, vse bo v redu.

V filmu Ghost, sta Demi Moore in Patrick Swayze skupaj vrtela glino in se potem vsa glinasta in umazana dala dol. Zdaj mi je približno jasno zakaj je ta scena veljala za najbolj erotično sceno v filmskem svetu. Združuje nekaj prvinskega, glino, vodo in otip, ki ima pri erotiki velik pomen. če dodamo še to, da ti pod prsti raste vaza falične oblike, res ni kaj več dosti dodati.


Z vsako zadevo pa je tako, da je treba nekje začeti. Mami si je kupila peč za glino in seveda takoj za tem tudi vreteno. Z mojim bratom že kar lepo obvladujeta zemljeni element in delata čudovite stvari, predvsem v raku tehniki.

Raku je tehnika glaziranja gline. Glino se najprej biskvitno speče, pečeno se obdela s posebnimi glazurami, ki se jih spet peče. 900 stopinj je potrebnih, da se glazure stopijo in spečejo in kaj vem kaj še vse se dogaja pod izoliranim pokrovom peči. Ko se predmet vzame iz peči, se ga za trenutek pusti na zraku potem pa se ga vrže v naprej pripravljeno posodo polno papirja, kjer zagori. To se potem pokrije in pusti nekaj časa, potem pa se potopi v vodo. Glazure nekje na tej poti popokajo, neglazirani deli pa ostanejo ogljeno črni.


Mama sliši tudi na partizansko ime Bonca in tole je njeno zmajevo jajce:

Matic je pa Matic in tole je njegova krasna skleda:
Meni osebno je pri raku tehniki najlepša črno bela izvedba, torej, bela popokana glazura in zoglenela črna glina. Glazur pa je nešteto barv, ki jih dajejo večinoma oksidi raznih kovin, med sabo se tudi mešajo, na barvo pa vpliva tudi čas pečenja, čas ko je posoda na zraku oz čas ko posoda gori v loncu. Pravzaprav pri barvah nikoli ne veš točno, kaj bo nastalo. To daje glaziranju poseben čar. Glazure se večinoma po izdelkih poliva, se izdelke pomaka, gre pa tudi s čopiči.

Moj prvi podvig je bil pohvaljen. Še dobro, če ne bi prvič prav nič nastalo, se verjetno tega ne bi več pritaknila. Najtežje je kepo gline centrirati na vrtiljak. To izgleda tako, da kepo zaženeš na sredino krožnika in ne smeš zgrešiti centra. Ha, nemalo zabave. Ko kepa enkrat stoji na sredini se začne erotika. Glina se odzove na vsak dotik. Za ustvarjanje oblike je potrebno tudi nekaj moči, saj ima glina neverjeten upor. Seveda s svojim izdelkom nisem zadovoljna, saj nima nobene funkcionalne vrednosti, kar pa sovražim. Še krasilne vrednosti nima kake strašne. Enostavno je neuporaben kelih. Tudi glaziranje je bilo ekspiriment, koliko se da biti natančen, saj je struktura glazur podobna razredčenemu gipsu. Dobili smo sveti vixi gral...
Ker vidim, da sem vam s svojim izlivom jeze in s slovesom od Wrighta zavezala tipke, naj vam povem, da sem solze za velikim glasbenikom že obrisala, saj bo njihova glasba zame v resnici umrla šele z mano, muc pa je zdrav, na varnem, večinoma na toplem in prijazno prede v mojem naročju.
Na koncu bo vse v redu. Če ni v redu, potem še ni konec.

7 komentarjev:

Sonja pravi ...

izdelke Bonce in Matica sem že pred časom videla in občudovala. In samo čakala sem, kdaj boš končno poskusila, zdaj ko je peč že dolgo pri hiši :)
Je pa tudi tale tvoj gral čudovita reč :D a ne bi tole malo bolj od strani pokazala??????
Zdaj pa samo še na steklene perle čakam :D saj te gredo tudi v pečko, kajne :P

vixi pravi ...

Bolj od strani
http://i78.photobucket.com/albums/j103/vixivixi/create/rakuSmall.jpg

Gral, ti povem ;) S perlicamo bomo morali malo poeksperimentirati.

Anonimni pravi ...

Res lepe stvari! Se ne morem odločit, katera je najlepša...

LP, Polona

spela pravi ...

Vaauuu, kakšne lepe stvari. Bonca in Matic obvladata, tvoje je pa tudi lepo.

Jaz bi tudi z veseljem še kdaj kaj iz gline naredila. Ko sem bila majhna (oz. mlajša; majhna sem še vedno ;)), sem zelo zelo rada hodila na modelarski krožek.

Jaz sem tudi takoj pomislila na keramične perlice. ;)

Bonny pravi ...

Tale blog je za mačkoljuba, kot sem jaz, nekaj najlepšega, kar sem videla v zadnjem času.

Lp, Bonny

Anonimni pravi ...

Tale tvoj gral mi je pa zelo všeč!
Lp Moni

vixi pravi ...

Špela, kar glino v roke. Tebi tako vse leži :P Perle je malo bolj komplicirano delat kot lonce, glazura se namreč ne sme dotikati plošče. A bo, mami že razmišlja kakšno stojalo bo naredila.

Hvala punce :) Bonny, tebi še ekstra.